Blogot szeretnél indítani a cégednek: erre figyelj!
2017. augusztus 08. írta: FEMILLA

Blogot szeretnél indítani a cégednek: erre figyelj!

person-woman-desk-laptop.jpg

Úgy döntöttél, hogy végre elindítod a céges blogodat, és kihasználod a tartalom marketingben rejlő előnyöket? – Nagyszerű, jó döntést hoztál! Most már csak át kell gondolnod a kezdeti lépéseket, mielőtt hozzálátsz a tartalom elkészítéséhez, és a blog aktiválásához. Hogy mik ezek a lépések, arról itt olvashatsz:

Mi a célod a blogoddal?

A bloggal megteremted a teljes tartalom marketinged alapját. Ide irányítod át a látogatóidat a hírleveledből, és a céges aláírásodból is. Egy bizonyos idő elteltével a Google keresőóriás robotjai automatikusan rátalálnak a bejegyzéseidre, és elkezdik feltérképezni azokat. Így születnek az organikus találati listából is látogatások.

Amennyiben az olvasóid úgy ítélik meg, hogy igazán hasznos, és releváns tartalmat kapnak tőled, akkor visszatérő olvasókká válnak, és így a keresőrobotok is előkelőbb helyre fogják sorolni a blogodat a találati listán. A blogodban elhelyezett linkekkel akár a weboldaladra is navigálhatod a látogatóidat, a robot is ezt teszi, követi az egyik weboldalról a másikra vezető linkeket.

Fontos, hogy a tartalom gyakran változzon, értékes és jó minőségű adatokat hordozzon, vagyis be kell ütemezned a rendszeres tartalomkészítést a teendőid közé. Így folyamatosan építed fel a hírnevedet, és bizonyos információkra keresve, mint megbízható, szakértői forrásként fognak tekinteni rád az olvasóid is.

Ezt a fejlődést azzal tudod támogatni, ha már az elején megválaszolod magadnak a következő négy kérdést:

  • Kinek írom a blogomat?

A tartalomírás alfája, hogy meghatározod a célközönségedet. Ebből a célközönségből kerülnek ki a vásárlóid is. Gyakran egyébként az egyik legnehezebb feladat a célcsoport meghatározása. Át kell gondolnod, hogy kik azok a felhasználók, akiket szeretnél elérni, és bemutatni nekik a termékedet, vagy a szolgáltatásodat azt feltételezve, hogy nekik ezekre szükségük van. Milyen az ideális vevőd, ügyfeled, kinek szeretnél eladni?

A Femilla blog célközönségét tágabb értelemben azok az igényes 18 és 55 év közötti nők képezik, akiknek fontos a szépségük, az egészségük, a kinézetük- és közérzetük, a kortárs élet- és stílusirányzatok és hajlandók is áldozni ezért, ill. azok a cégek, akik szeretnék kihelyezni a tartalomkészítési feladatokat, és bloggeren keresztül kívánják elérni a célközönségüket.

A célcsoportod meghatározását követően hatékonyabb lesz a terméked, vagy a szolgáltatásod pozícionálása, könnyebb lesz megszólítanod, és átadnod a potenciális vevőidnek, hogy mit fognak elérni a termékeid fogyasztásával, vagy használatával, tehát milyen előnyeik származnak majd abból, ha nálad vásárolnak.

Amennyiben a célcsoportod meghatározásához segítségre van szükséged, úgy írj nekem egy e-mailt (femilla.info@gmail.com), és elküldöm a checklistámat, amivel könnyedén abszolválhatod ezt a feladatot, és részletes képet fogsz kapni a saját fogyasztóidról, és felhasználóidról.

  • Miről írjak a blogomban? 

Mi az egyetemes témája a blogodnak? Milyen témakört kívánsz vizsgálni, és boncolgatni?

Figyelembe kell venned, hogy a tartalom marketing egy új irányzat, melynek lényege, hogy az érdeklődőt nem reklámokkal, spammel “zaklatjuk”, hanem a potenciális vásárló számára hasznos tartalmat készítve, értéket nyújtva hívjuk fel magunkra a vásárlók figyelmét.

A Femilla.blog.hu oldal fő tematikájának középpontjában a modern nő áll, aki szereti a szókimondó, pimaszul, de elegáns stílusban, tabuk nélkül megfogalmazott női témákat: egészség és szépség; test és lélek, szerelem és szex, élet és stílus.

Minden blog bejegyzésed az általad meghatározott egyetemes témakörön belül kell, hogy mozogjon. Célszerű, ha minden cikkedben a célcsoportod konkrét problémájára világítasz rá, majd prezentálod is a megoldást. Így az olvasóid releváns tartalomként fognak a blog bejegyzéseidre tekinteni, és tovább ajánlják azt a közösségi oldalak felhasználó felületein, ezáltal olyan új olvasókhoz is eljut a tartalom, akiket addig nem sikerült elérni.

A Femilla oldalán termék teszteléssel kapcsolatos tapasztalatainkról is írunk, hiszen elsőként fedezünk fel termékeket, és kötelezettségmentesen mondunk róluk véleményt, sőt a véleményünkkel befolyást gyakorolhatunk az olvasóinkra.

  • Milyen platformot használjak?

Ennél a kérdésnél van egy alapvető különbség: A blog lehet fizetős, vagy ingyenes. A második eldöntendő kérdés a szerverhez kapcsolódik, amin a blogod fog futni. Ez lehet a sajátod, vagy egy tárhely szolgáltató szervere. A harmadik kérdés arról szól, hogy milyen rendszert használj? 

Mi a Femilla blognál az index.hu hírportál blog szolgáltatását, az ingyenes blog.hu-t használjuk, mert egyrészt ez az egyik legolvasottabb hírportál, másrészt nagy tapasztalatunk van abban, hogy hogyan kerülhetünk a címlapra – lásd a bekeretezett cikkeinket – így kvázi ingyen szerezhetünk rengeteg olvasót.

Index főoldal:

5_1_erv_a_hajnalban_keles_mellett_2.png

Index2 főoldal:

11_1_elengedhetetlen_tanacs_tengerpartra.png

Ha az index szolgáltatását választod, és jó cikkeket írsz, akkor kikerülhetsz az index2 címlapjára. Ha nagyon jó cikkeket írsz, akkor van esélyed kikerülni az index.hu címlapra is, ami a legtöbb látogatót hozza.

A blogod megjelenhet a saját domain neved alatt is, pl. www.cegnev.hu/blog.

  • Honnan szerezzek új cikk ötleteket?

Egy blogot gyakorlatilag pillanatok alatt beindíthatsz, a tényleges munka viszont utána következik. Egy üres blog nem fog sok hasznot hozni. Tartalommal kell feltölteni. Kezdj el ötleteket gyűjteni már a nulla kiinduló ponttól. Mi összeállítottunk egy kérdéssort, ami alapján hónapokig nem merülsz ki az ötletekből.

Amennyiben érdekel ez a segítség, úgy írj nekem egy e-mailt (femilla.info@gmail.com), és elküldöm a kérdéssort, és garantálom, hogy hosszú hónapokra ellátlak cikkötletekkel.

Természetesen nem szükséges minden nap ötletek tucatjait papírra vetni, de ajánlatos cégen belül létrehozni egy felületet, ahol a munkatársak is bejegyezhetik az ötleteiket.

Blog indítás: Fontos tippek

  • keresőoptimalizálás: a SEO (search engine optimization) előbb, vagy utóbb fontos részét képezi a tartalomgyártásnak, foglalkozz vele!
  • hitelesség: mindegy, hogy ki a célcsoportod, a hitelesség az alfája és az omegája a tartalomkészítésnek. A szövegnek könnyen fogyaszthatónak kell lennie, és eredetinek. Ne másolj.
  • folytonosság: készíts ütemtervet, és rendszeresen jelenjenek meg új tartalmak a blogodban, csak így fog gyarapodni az olvasótáborod.
  • a türelem rózsát terem: a tartalom készítés eredménye nem azonnal mutatkozik meg. Sokkal inkább hasonlítható egy hosszútáv futáshoz, mint egy sprinthez. Az elején sok energiát kell beleinvesztálni, ami később térül meg.

Amennyiben szeretnél a további cikkeinkről értesítést kapni, vagy kérdésed van hozzánk, úgy küldj egy e-mailt az alábbi címre: femilla.info@gmail.com és egy szempillantás alatt felvesszük veled a kapcsolatot.

=======================

Látogasd meg a Facebook és Instagram oldalamat is, hogy szabadidődben jókat tudj olvasgatni, nézelődni és hasznosan informálódni!

Femilla Blog Facebook

Femilla Blog Instagram

 

süti beállítások módosítása